Parfumerieketen Douglas boekte afgelopen boekjaar een omzet van 3,65 miljard euro. Dat was 17 procent meer dan een jaar eerder en 6 procent meer dan voor de coronacrisis.
De ongeveer 1800 winkels waren goed voor een omzet van 2,4 miljard euro, een stijging van 27,4 procent. De verkopen via e-commerce vielen iets lager uit dan het jaar ervoor, maar lagen wel hoger dan voor corona.
Onderaan de streep leed Douglas een verlies van 306 miljoen euro, tegen 345 miljoen een jaar eerder. Volgens het concern kwam dat onder meer door eenmalige afschrijvingen en de overname van online apotheek Diapo. Ook de herstructureringskosten voor onder meer de sluiting van winkels drukte op het resultaat.
Het afgelopen boekjaar liep tot en met september. De Nederlander Sander van der Laan (ex-Action) is sinds 1 november de ceo. De positieve omzetontwikkeling in economisch lastige tijden laat volgens hem zien hoe sterk het omnichannelmodel van het Douglas is.
Reacties 0