De schoenenwinkels van Shoebaloo gooien na bijna 45 jaar de handdoek in de ring. Dat meldt het bedrijf zelf op zijn Instagram-account.
“Op 31 januari verkopen we ons laatste paar schoenen en nemen we afscheid van jullie, onze loyale klanten en ons geweldige team”, zo staat te lezen in de post. Shoebaloo zegt dat het 'drastisch veranderen van de wereld' de reden is om het hoofdstuk af te sluiten.
Shoebaloo verklaart dat schoenenmerken door eigen winkels te openen ineens concurrent worden. Shoebaloo mag die merken dan vaak niet meer voeren. "Nu we concurrentie zijn, neemt ook ons bestaansrecht af, dat is gewoon de realiteit”, zegt eigenaar Marlon Streim tegen FashionUnited. Ook noemt hij corona en de stijgende consumentenprijzen. Doorgaan bleek eind 2022 niet meer rendabel.
Tijdens de pandemie was Shoebaloo een van de eerste retailers die door middel van QR-codes schoenen in de webshop ging verkopen. De verkoper van luxemerkschoenen had vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. De winkel in Utrecht sloot al eerder. De schoenenretailer werd opgericht in de Jordaan in de jaren 70 door Hartog Streim. Na 38 jaar nam zijn zoon Marlon Streim het stokje over.
Reacties 0