Uniqlo is achter de schermen bezig een Nederlandstalige shoppingapp te ontwikkelen. De app moet dit jaar nog worden gelanceerd, vertelt coo Kaman Leung van de Benelux-tak in een interview aan RetailTrends.
Het Japanse kledingmerk is zich pas sinds kort bewust van de kansen van de Nederlandse markt. Leung: “Nu we hier ook online groeien zien we dat Nederland echt tech-minded is.” Om die reden wordt er hard gewerkt aan een shoppingapp om de loyaliteit van klanten te verstevigen. Niet dat het bedrijf vanaf het startpunt hoeft te beginnen: in andere Europese landen bestaat de app al wel.
Met een shoppingapp is het merk er nog niet, vertelt Leung. Het bedrijf ziet namelijk ook kansen in livecommerce en experimenteert met check-outs met RFID-technologie op de winkelvloer.
Met een webshop en app in de taal van het land hoopt Uniqlo ook in onze regio harten te veroveren. “Ik weet niet precies hoeveel mensen in Nederland Uniqlo kennen, maar we zijn nog best klein. Daarom willen we ons merk openbreken.”
Lees hier het interview waarin Kaman Leung verder ingaat op fast fashion, duurzaamheid, verschillen tussen Nederlandse en Belgische klanten en Japanse roots.
Reacties 0