Makro lanceert Nederlandse marktplaats 

Makro lanceert Nederlandse marktplaats 

Makro lanceert deze dinsdag een platform waar fabrikanten hun producten direct aan klanten kunnen verkopen. Op de webshop van de horecagroothandel kunnen nu ook particulieren bestellingen plaatsen. 

"De nieuwe webshop is een marktplaats waar elke aanbieder die een relevant assortiment aanbiedt zijn producten kan verkopen", vertelt een woordvoerder aan RetailTrends. "Op deze manier ontstaat uiteindelijk een veel groter assortiment dan als Makro alleen eigen producten zou aanbieden."

Particulieren hoeven geen pas te hebben om iets te kunnen bestellen. "Door de structuur van de online omgeving kunnen we ook een deel van ons professioneel assortiment aan particuliere klanten aanbieden." Toch blijft de focus op de b2b-klant onveranderd.

Het is voor het eerst dat klanten online bij Makro terechtkunnen. Op de eigen website werd voorheen alleen het assortiment getoond dat ook in de winkel te vinden is, maar kon men geen bestellingen plaatsen.

Reacties 5


ikke weet het 28 feb, 12:01

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

ikke weet het 28 feb, 12:26

LAATSTE STUIPTREKKINGEN ??
Als ik kijk wat op dit moment aangeboden wordt, dan is het bijna niet geschikt voor de consument waar zij zich met deze website op willen richten.

En dan hebben wij het nog niet over de prijzen.

Eigenlijk is er maar 1 webshop die telt in Nederland, en dat is Bol.com

Of die rendabel is , dat is een andere vraag, maar zelfs een reus als Amazon heeft geen poot om op te staan in Nederland.


chris krijger 28 feb, 12:56

beter doen zoals in Belgie alles sluiten volgens mij geen toekomst meer voor Makro


Leonard Van Liere 28 feb, 14:50

Helaas, de Makro moet het hebben van de ondernemer die niet aangesloten is bij een organisatie of inkoopvereniging en die zijn er niet zoveel. Net als het probleem van de dorpswinkel is de Makro slechts ondernemer in restboodschapjes geworden. Kochten vroeger alle ondernemers bij de Makro nog hun privé aankopen, ook die groep is verdwenen door grote jongens als Bol.com en bijvoorbeeld de Mediamarkt. Wat overblijft is textiel ( privé) en de kleine horeca. Was vroeger de Makro een “uitje” en de Makropas een “trots” bezit is dat heden ten dage verdwenen. Nee als je doelgroep niet meer bestaat is het moeilijk zaken doen.


Steef Bergakket 22 mrt, 11:51

De Makro gaat inderdaad achteruit
Voor kleding ga ik er niet meer na toe
Ze gaan niet met de tijd mee kleding die nu mode zijn zie je er niet meer
Voor tv.s enz zijn ze niet goedkoop ik laat het hier verder bi

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!