HelloFresh behaalde over heel 2022 een omzetstijging van 27 procent tot 7,6 miljard euro. Hoewel klanten voor hogere bedragen maaltijden bestelden, daalde het aantal actieve klanten wel iets.
De winst voor rente en belastingen nam af, van 528 naar 477,4 miljoen euro. Het aantal actieve klanten liep met 1,5 procent terug tot 7,1 miljoen. De gemiddelde bestelwaarde steeg met zo’n 10 procent.
Vorig jaar is de mijlpaal bereikt van een miljard bezorgde maaltijden. Het bedrijf breidde vorig jaar uit naar Ierland en Spanje. Ook werd Green Chef in Nederland geïntroduceerd, en breidde HelloFresh met Factor uit naar Canada.
Medeoprichter en ceo Dominik Richter zegt dat de cijfers hem tevreden stemmen. “We zorgen ervoor dat onze prijzen concurrerend blijven in vergelijking met supermarkten.”
Dit jaar ligt de focus op het investeren in snellere bezorging, het uitbreiden van het assortiment en een stevigere strategie in Noord-Amerika en in Australië.
Reacties 0