De geschiedenis van het Duitse e-commerceplatform BestSecret gaat tot zo’n honderd jaar terug, maar het doet zijn naam eer aan door uit de spotlights te blijven. Waar zoveel mogelijk exposure het marketingcredo lijkt van het gros van de fashionretailers, blijft het gesloten curated platform liever in de luwte. En juist dat maakt het zo aantrekkelijk.

 

Dat BestSecret niet graag het achterste van de tong laat zien blijkt wel uit de manier waarop met de pers wordt omgegaan. Ieder verzoek wordt uiterst omzichtig behandeld. Wat willen we precies weten en hoe gaan we dat publiceren? Na weken van heen en weer mailen en bellen ontvangen we antwoorden via de mail.


BestSecret is op het eerste gezicht mysterieus. Typ je de merknaam in, dan stuit je op de login wall van de website. Na even verder zoeken vind je enkele marketingacties via mediamerken als Linda en Pure Luxe. BestSecret besloot die campagnes in te kopen om de naamsbekendheid te vergroten in gebieden waar nog weinig mensen een lidmaatschap hebben. Iedere vorm van publiciteit is nauwkeurig uitgekiend, om het gevoel van exclusiviteit te behouden.

...