De rubriek Changemakers komt tot stand in samenwerking met ABN Amro.
 

Voorzichtige doelen en kleine stappen zijn niet aan Marcel van Wing besteed: om impact te maken moet je groots inzetten. Go big or go home. Met The Flower Farm wil hij zoveel mogelijk ontbossing tegengaan door een alternatief te bieden voor de duizenden kilo’s palmolie in het supermarktschap.

 

Ontbossing

“Toen ik doorkreeg hoeveel palmolie er in margarineproducten zit schrok ik me te pletter. Liefst 85 procent van alle palmolie wordt op een niet-duurzame manier gemaakt. Miljoenen hectaren regenwoud zijn verbrand om plaats te maken voor oliepalmplantages. En hoewel ik tot 2017 in de reclamewereld werkte voor de Becels van deze wereld, had ik geen idee dat palmolie het grootste ingrediënt was van deze voedingsmiddelen. In al die mooie commercials wordt daar met geen woord over gerept. Ik werd enorm boos en besloot dat ik iets moest doen.


Omdat ik via mijn reclamebureau lang heb gewerkt met margarines keek ik vanzelfsprekend allereerst naar deze categorie....