Het was weer feest met de vele kortingen tijdens Black Friday. En nog geen maand later was het alweer raak tijdens de wintersale. Daar sta je dan als onlineretailer met de spulletjes van andere partijen in je webshop. De prijs lijkt het enige wat er nog toe doet. Online is het onderscheid flinterdun geworden en op prijs verlies je het als sportmultibrandretailer van Adidas of Puma. Want ook zij hebben de kortingsknop gevonden. Dit model gaat tot het verleden behoren.

 

Minder verkopen en minder verdienen aan de doorverkoop: je ziet het in alle sectoren gebeuren. In travel, telecom, fashion en furniture heeft onlinemultibrandretail z’n langste tijd gehad. 


Als online wederverkoper ben je een van de vele die de producten van verschillende merken aanbiedt. Degene met de laagste prijs zal de verkoop binnenhalen. Steeds vaker concurreer je als retailer met de producent zelf die het D2C-model heeft omarmd. En de producent schuwt de prijsknop niet. Tijdens de recente wintersale kwamen kortingen van wel 50 procent voorbij bij Adidas en woonmerk Zuiver.


De race naar de bodem is versneld door...