Wat woonlabels als Snoozle, Nevali en Vita5 met elkaar delen? Ze zijn actief op een marktplaats, categorywinners én overgenomen door Dwarfs die met dit splinternieuwe businessmodel wil uitgroeien tot een reus. Ceo en co-founder Demian Beenakker: “Het voelt alsof we in een trein rijden en tegelijk de bielzen van de rails voor ons neerleggen.”

 

Vertel, wat is jullie allernieuwste aanwinst?

“Het prullenbakkenmerk Homra, ruim een jaar terug aangekocht. Recent hebben we nog niets nieuws ingelijfd maar doen we ons huiswerk, met een schuin oog kijkend naar de economische onzekerheid. Hoe ontwikkelt het consumentenvertrouwen zich? Dat is de grote vraag.”

 

Je klinkt voorzichtig.

“De e-commercemarkt is drastisch veranderd. We kwamen uit de covidperiode waarin iedereen zich op online stortte. Vorig jaar voelden we daar nog de naschok van, met de supplychainproblemen en de hoge containerprijzen bijvoorbeeld.”

 

Maak je je zorgen?

“Ik ben optimistisch, dat is mijn aard als ondernemer. Ik verwacht dat de markt...