Geen saaie paspoppen zonder gezichtsuitdrukking, met ieder seizoen een andere outfit: H&M brengt hologrammen naar zijn etalage in Brooklyn, New York.
H&M’s sportmerk Move is sinds 2022 op de markt. Alle andere sportcollecties van de modeketen vallen sindsdien onder deze lijn. De modeketen koos de conceptstore in Brooklyn, die elke vier tot twaalf weken opnieuw wordt ingericht, uit om Move te promoten middels hologrammen. Een hologramdisplay in de etalage toont dansinstructeurs die de kledinglijn dragen en korte choreografieën dansen.
2022
lancering H&M Move
85%
van het gebruikte materiaal is gerecycled of duurzaam gesourced
99%
van het gebruikte polyester is gerecycled verkrijgbaar in 2500 winkels
Sportlessen
In het midden van de winkel...
Geen saaie paspoppen zonder gezichtsuitdrukking, met ieder seizoen een andere outfit: H&M brengt hologrammen naar zijn etalage in Brooklyn, New York.
H&M’s sportmerk Move is sinds 2022 op de markt. Alle andere sportcollecties van de modeketen vallen sindsdien onder deze lijn. De modeketen koos de conceptstore in Brooklyn, die elke vier tot twaalf weken opnieuw wordt ingericht, uit om Move te promoten middels hologrammen. Een hologramdisplay in de etalage toont dansinstructeurs die de kledinglijn dragen en korte choreografieën dansen.
Sportlessen
In het midden van de winkel in Brooklyn kunnen shoppers een sessie chromotherapie volgen. Deze lichttherapie moet hen ‘een rustgevend gevoel geven en mentale energie naar het lichaam brengen’, aldus H&M. Daarnaast biedt het merk er gratis sportlessen aan. H&M werkt daarvoor samen met vier lokale sportaanbieders.
Feel the burn!
Ruim 40 jaar na haar workoutvideo’s (‘Feel the burn! Sweat!’) kruipt Jane Fonda voor het H&M-merk weer in de huid van trainingsinstructeur. “Ik houd van H&M’s filosofie van ‘movewear’ boven ‘sportkleding’. Voor mij gaat het niet om sport of om de meest atletische te zijn. Het gaat erom je lichaam de beweging te geven die het nodig heeft om gezond te blijven.”
Variaties
Het Move-concept is de tweede variatie op de conceptstore in New York. Bij de opening eind 2022 was ‘ie ingericht voor de feestdagen. Naast de H&M-collectie voor de gezelligste tijd van het jaar vonden shoppers er producten van lokale winkeliers.
3X H&M over zijn conceptstore
1. De locatie in Brooklyn wordt elke vier tot twaalf weken aangepast. Dan blaast de modeketen nieuw leven in het winkelconcept dat naar eigen zeggen ‘het tempo van stijl’ volgt.
2. “Voor deeze plek gooiden we de winkelhandleiding in de kliko zodat we iets verrassends konden bouwen dat past bij wat ons merk vandaag is”, zegt Linda Li, head of customer activation & marketing voor H&M in Amerika.
3. “H&M Move wil beweging democratiseren, het leuk, inclusief en stijlvol maken: precies waar het huidige concept van de winkel voor staat.”
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community
Slechts€10voor de eerste maand
Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;
✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;