Het Belgische online boodschappenplatform Lokkal heeft de stekker uit zijn activiteiten getrokken. Na twee jaar is de website uit de lucht en is de app verwijderd.
“Het bedrijf is gestopt, maar meer kan ik er niet over zeggen. Ik ben er zelf uitgestapt voor het zover was”, meldt mede-oprichter Geoffrey Vanherck aan Belgisch vakblad Gondola. Met compagnons Gert Aerts, Bernd van Roosendael en Kim Herman was de onlinesupermarkt van Vanherck met name actief in Antwerpen en in de Belgische provincie Vlaams-Brabant. Het idee was om dit jaar aan heel Vlaanderen te leveren en uit te breiden naar Wallonië, maar zover kwam het niet.
Het ‘onlineplatform voor verse voeding’, zoals de app zichzelf vlak voor de lancering in 2020 noemde, omschreef zich als een digitale versmarkt waarbij honderd lokale en internationale leveranciers zijn aangesloten. De boodschappen werden rechtstreeks bij de aanbieders geplaatst, waarbij de startup deze ophaalde en weer afleverde. Ook bood het bedrijf kant-en-klare maaltijden en maaltijdboxen aan.
Onlinesupers hebben het moeilijk. RetailTrends zocht uit welk businessmodel wél werkt.
Reacties 0