Gall & Gall levert onlinebestellingen sinds kort per fietskoerier vanuit de winkel. Daarmee is definitief een einde gekomen aan de proef met expresslevering, waar de slijterijketen vorig jaar mee bezig was.
Onlinebestellingen worden nu in de winkel verzameld en per fiets thuisbezorgd. Ook kunnen klanten de bestellingen afhalen in een nabije winkel. Met deze nieuwe stap worden naar eigen zeggen zo’n 300.000 ritten van het dc naar de klant bespaard. Ceo Pieter Saman: “De winkels en dus ook onze collega’s spelen een steeds grotere rol.”
Het bezorgen vanuit de winkel volgt op een experiment rond expressbezorging, waar Gall & Gall vorig jaar in de Pijp in Amsterdam mee bezig was. In deze proef werden bestellingen versneld geleverd vanuit de winkel; binnen het uur moest de bestelling per fiets bezorgd zijn bij de klant. Daar is nu een eind aan gekomen. “Gall & Gall kiest er nu voor om niet zozeer in te zetten op snellere, maar vooral duurzamere bezorging”, meldt de slijterijketen.
Leonard Van Liere 6 apr, 13:35