Norah wil zijn winkelbestand volgend jaar hebben uitgebreid tot honderd winkels. Dat houdt in dat het damesmodemerk in een jaar tijd nog zo’n tien zaken moet openen.
Het damesmodemerk houdt er in zijn negenjarig bestaan een flinke groeistrategie op na, vertelt CRM-marketeer Sandra Nota. In de eerste vier jaar na de start, tussen 2014 en 2018, groeide het merk al met vijftig locaties.
Ter ere van het tienjarig bestaan volgend jaar hoopt het modemerk zijn honderdste winkel te openen. Daarin wordt gekozen voor kleinere steden en grote dorpen; in bekendere winkelsteden als Utrecht en Rotterdam zal er niet snel een Norah-winkel worden geopend. “Nog steeds kennen we veel van onze klanten ‘gewoon’ nog bij voornaam. In steden of dorpen met grote inwonersaantallen is dat eigenlijk niet te doen.”
“Al in de allereerste winkel in Meppel stond een persoonlijke benadering voorop. Dat hebben we weten vast te houden.” In dit achtergrondartikel gaat Nota verder in op hoe het merk zijn fans – of, zoals ze het zelf noemt: vriendinnen – vasthoudt.
Lisa Anders 25 apr, 09:26