Wehkamp voert retourkosten in vanaf eind april

Wehkamp voert retourkosten in vanaf eind april

Wehkamp laat klanten vanaf 24 april betalen voor retourkosten. Ook voor Kleertjes.com worden op den duur retourkosten in rekening gebracht, meldt het e-commercebedrijf aan het AD

De komende periode neemt Wehkamp de tijd om de effecten van de retourkosten op het klantgedrag in kaart te brengen. “Daar nemen we minstens een paar maanden de tijd voor”, zegt ceo Graham Harris. Zo kan het bedrag van 50 cent per teruggestuurd item worden opgeschroefd wanneer blijkt dat het aantal retourpakketten niet daalt. 

Marketingdirecteur Heleen Janssen, vergelijkend: “Je zag dat klanten al snel betalen voor plastic tasjes in de supermarkt accepteerden. Je vraagt een klein beetje en toch zie je dat mensen nu veel vaker zelf een tasje meenemen. Daar hopen wij nu ook op.”

Wehkamp rekent voor ieder product dat als retour wordt aangemeld 50 cent aan bijkomende kosten. Dit bedrag is voor iedere productcategorie gelijk, behalve voor grote meubelstukken. Naast dat het heffen van 50 cent op deze producten geen effect heeft, worden deze items volgens Janssen nauwelijks retour gestuurd.

Reacties 3


Huub Vermeulen 14 apr, 12:46

Nu bol.com nog....... daarmee kunnen we de verkeerde norm in de e-commerce eindelijk een halt toe roepen.


Ruud van Doorn 14 apr, 14:48

Hopelijk volgen er meer. Het is af en toe schandalig hoeveel in de damesmode met name, dubbele maten of zelfs drie maten bestellen. Hebben gewoon geen zin om naar een maattabel te kijken. Dus laat heel webshophoudend nederland dit voorbeeld maar volgen.


Ed de Bever 14 apr, 20:39

Dit bedrag is veel te laag, mensen willen het gemak hebben dat ze niet naar de winkel hoeven en geen duur parkeergeld hoeven te betalen. Daarnaast hebben wij het over CO2 uitstoot? De koeien mogen geen scheet laten maar de busjes rijden elkaar de gehele dag klem met pakketjes.Daar moet ook wat tegenover staan dus begin eens met €5,-

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!