EasyToys groeit ook na corona door

EasyToys groeit ook na corona door

EasyToys, de webwinkel met erotische producten, zag de omzet vorig jaar met 10 procent stijgen naar 40,6 miljoen euro. De omzet van moederbedrijf EQOM Group daalde juist met 14 procent naar 182 miljoen euro.

Topman Eric Idema is blij met de resultaten van EasyToys. "Tijdens de pandemie waren er ongekende aankooppieken. We hadden niet verwacht dat te overtreffen, dus het is geweldig dat EasyToys ook ná corona zo is blijven groeien."

De omzet van moederbedrijf EQOM Group, waar behalve EasyToys ook Christine le Duc, Kondomerie en Amorelie onder vallen, daalde juist. "Dat ligt aan het post-coronaeffect", laat Idema weten. "Tijdens de pandemie zochten veel mensen hun vertier thuis, waardoor de omzet van EQOM-merken naar recordhoogte steeg."

Een verklaring ligt volgens hem ook bij de overname van het Duitse Amorelie. "Amorelie hebben we afgelopen jaar overgenomen, maar dat bedrijf kampte met grote concurrentie. Gelukkig zijn we nu weer op het goede spoor." Voor komend jaar verwacht Idema voor EQOM een omzetstijging van 5 tot 10 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!