Uniqlo experimenteert met nieuw winkelconcept in Japan

Uniqlo experimenteert met nieuw winkelconcept in Japan

Kledingketen Uniqlo experimenteert met een innovatieve winkel langs de weg in Maebashi, Japan. Mogelijk volgen er nog meer winkels met dit concept wereldwijd, zegt het merk.

Voor de winkel in Maebashi ontwikkelde Uniqlo naar eigen zeggen een nieuw concept dat klanten aanspreekt, maar ook aansluit bij hun filosofie om de wereld te verbeteren. Daarom is er naast dames-, heren- en kindermode ook een bloemenwinkel en café te vinden. Met de eerste permanente Re.Uniqlo Studio kunnen klanten kleding laten repareren, vermaken en recyclen. 

Met energiebesparende functies, zoals zonnepanelen, moet de winkel van zo’n 2.500 vierkante meter ongeveer veertig procent minder elektriciteit gebruiken dan andere winkels van Uniqlo. De isolatie van het gebouw is gemaakt van gerecyclede kleding, waaronder 30 procent kleding van het merk zelf.

“Met de nieuwe Maebashi Minami IC Store hebben we een nieuw type Uniqlo gecreëerd waar klanten zowel onze kleding kunnen kopen als samenkomen en met elkaar in contact kunnen komen”, zegt Masahiro Endo, group executitve officer bij Uniqlo. 

In Nederland heeft Uniqlo twee winkels: in Amsterdam en Den Haag. Fast Retailing, het moederbedrijf van Uniqlo zag dit eerste halfjaar zowel zijn omzet (+20,4 procent) als winst (+16,4)  stijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!