Batavia Stad Fashion Outlet heeft in het eerste kwartaal zijn merkenomzet met een derde zien toenemen ten opzichte van 2022. Dankzij het aantrekken van het toerisme was de omzet 22 procent hoger dan in het eerste kwartaal van pre-coronajaar 2019.
Bezoekers weten de weg naar het outletcentrum weer te vinden, blijkt uit de kwartaalcijfers van het dochterbedrijf van Via Outlets. Klanten gaven er gemiddeld ook meer uit: 27 procent meer dan in dezelfde periode in 2019, vóór de coronacrisis.
In de afgelopen maanden openden vijf merken voor het eerst hun deuren in de outlet, wat volgens Batavia Stad meer bezoekers trok naar Lelystad. Ace & Tate, Catwalk Junkie, No Label, The North Face en Komono zijn er dit jaar begonnen.
Het jaar 2022 was een recordjaar van moederbedrijf Via Outlets. De merkenomzet steeg er tot 1,2 miljard: 3 procent meer dan in pre-coronajaar 2019. "Aangezien het Europese toerisme langzaam terug blijft groeien naar eerdere hoogtepunten, hopen we dat dit de toch al sterke prestaties van onze centra verder zal versterken."
Reacties 0