De omzet van Schwarz Group, eigenaar van Lidl en Kaufland, groeide in 2022 met 15,4 procent. Het was goed voor een recordomzet van 154,1 miljard euro. De groep spreekt in het jaarverslag van een ‘financieel stabiel jaar’.
Lidl zag de omzet in 2022 groeien met 13,8 procent naar 114,8 miljard euro. Zusterbedrijf Kaufland presteerde beter dan Lidl: die omzet steeg met 16,1 procent naar 31,8 miljard euro. Daarbij zijn de Real-marktplaatsen, die Schwarz Group in 2020 overnam, meegeteld. De rest van de omzet van de groep werd verdeeld onder dochterbedrijf PreZero en Schwarz Produktion.
Hoewel moederbedrijf Schwarz Group de omzetten zag stijgen, worden er geen winstcijfers bekendgemaakt. Het concern wijst op de inflatie en stijgende rentes. Die kostenstijgingen heeft de groep niet volledig aan klanten doorgerekend.
Daarnaast zou er veel bezuinigd worden bij Schwarz Group. Het aantal vacatures op de hoofdkantoren zouden worden teruggeschroefd, meldt het Duitse Lebensmittel Zeitung.
Reacties 0