Volgens de VVP, branchevereniging voor winkeliers met pakketpunten, staan buurtwinkels tot de nok toe vol met pakketjes. Ondanks dat het voor de winkeliers ‘belabberd weinig geld’ oplevert, stoppen weinig ondernemers ermee.
Dat zegt de branchevereniging tegen NU.nl. Volgens de VVP kosten de pakketjes de winkeliers opbergruimte, tijd en aandacht. “Zeker tijdens piekmomenten als Moederdag en kerst puilen de winkels uit."
Winkeliers verdienen er volgens VVP weinig tot niets mee. NSO Retail (branchevereniging voor tabaks- en gemakswinkels) stelt dat aan dat het aannemen van de pakketjes meer kost dan het de winkeliers oplevert.
Toch zijn er maar weinig winkeliers die stoppen met een pakketpunt. Volgens beide brancheorganisaties hopen de winkeliers op extra verkopen. In de praktijk levert dat echter weinig op. VVP: “Klanten die voor een pakket komen, hebben vaak haast en vinden het vervelend om te wachten.”
Leonard Van Liere 1 jun, 21:37
ikke weet het 31 mei, 11:43