"Supers moeten nog meer inleveren"

De komende jaren zullen de Nederlandse supermarkten nog zeker zo’n twee tot vier procent brutomarge in moeten leveren. Dat verwacht René Seyger, partner bij Roland Berger Consultants. “De balans wordt anders, welke kant het opgaat, wordt binnen één à twee jaar duidelijk.” Seyger baseert zich daarbij op ontwikkelingen in heel Europa.

“In elke sector zakken de prijzen naar het laagste prijsniveau, tenzij daarover iets is vastgelegd in de wet. In food zullen A-merkfabrikanten het verdere margeverlies voor hun kiezen krijgen. Daarmee dwingt de retail A-merkfabrikanten op zoek te gaan naar nieuwe kanalen.” En die zouden volgens hem met name in de discountsupermarkten liggen. “Zeker als er een buitenlandse partij op de markt komt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!