Coco & Sebas ziet de omzet in de omgebouwde Leonidas-vestigingen met ongeveer 40 procent stijgen. Dat vertelde ceo Roger Scheeren op het RetailTrends-event Stores That Wow.
De chocoladeketen nam begin dit jaar zestien locaties, het hoofdkantoor en de distributieactiviteiten over van Handelsonderneming Min. De exploitant van twintig Leonidas-winkels in Nederland had even daarvoor faillissement aangevraagd. De deal werd privaat gefinancierd door de drie eigenaren, onder wie Scheeren en oprichter Remy Sebas Rombouts.
Inmiddels is de ombouwoperatie van de Leonidas-winkels bijna afgerond. De laatste vijf openen binnenkort hun deuren onder de Coco & Sebas-vlag.
Scheeren is tevreden over de resultaten van de omgebouwde locaties. Hij ziet er hetzelfde gebeuren als bij de Coco & Sebas-winkels die een aantal jaar geleden volgens de huidige retailformule gingen draaien. “Ze boeken ongeveer 40 procent meer omzet dan Leonidas er deed.”
De overname betekende een verdrievoudiging van het winkelbestand van het merk en een flinke groei van het aantal medewerkers, die allemaal ‘het Coco & Sebas-gevoel’ in de vingers moeten krijgen. “Voorkomen dat we kapot groeien is een van onze grotere uitdagingen”, zegt de ceo daarover.
Scheeren en Rombouts gaan hier verder in op de ontwikkeling van het chocolademerk en welke uitdagingen deze groeifase met zich meebrengt.
Reacties 0