Albert Heijn rolt een nieuwe versie van zijn verpakkingsvrije concept uit naar een locatie in Den Haag. Met minder vierkante meters en lagere prijzen hoopt de supermarktketen meer klanten te verleiden gebruik te maken van AH Verpakkingsvrij.
Albert Heijn heeft naast Amsterdam, Rotterdam en Leidschendam een vierde winkel geopend waar klanten producten herbruikbare (eigen potten) of zakken met producten kunnen vullen.
In het filiaal in Den Haag zijn een aantal veranderingen doorgevoerd, in de hoop dat het sneller aanslaat bij klanten. Volgens de supermarktketen kost het tijd voordat het verpakkingsvrije boodschappen doen er bij de consument is ingesleten.
De keuzemogelijkheden zijn met driekwart vierkante meters minder flink ingeperkt. Ook zijn de producten lager geprijsd en heeft Albert Heijn papieren probeerzakjes opgehangen, voor wanneer klanten hun eigen verpakkingen zijn vergeten. De keten benadrukt dat dit een tussenoplossing is: voor veel supermarktklanten is het meenemen van een eigen verpakking nog geen automatisme.
Eind vorig jaar gaf de supermarktketen nog aan dat verpakkingsvrij nog geen doorslaand succes was. Consumenten maakten er nog maar weinig gebruik van. Ook nu zegt de keten dat ‘het tijd kost van verpakkingsvrij boodschappen doen een nieuwe gewoonte te maken’.
Reacties 0