Verkoop Fairtrade-producten in de lift

Verkoop Fairtrade-producten in de lift

De verkoop van producten met het Fairtrade-keurmerk in Nederland is vorig jaar met 6 procent gestegen. Binnen food ging het om 8 procent, meldt Fairtrade Nederland.

Door de hogere verkoopvolumes kregen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië vorig jaar een hogere premie. Die steeg met 16 procent op jaarbasis tot 9,2 miljoen euro. Dat is de hoogste premiebijdrage ooit.

Vooral in cacao en bananen was een groei zichtbaar. De koffieverkopen daalden juist licht, zowel binnen retail als out-of-home. Fairtrade zegt dat retailers steeds meer kiezen voor producten met het keurmerk. 


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!