Wehkamp duikt dieper in het rood

Wehkamp duikt dieper in het rood

Ook de omzet van de etailer liep terug.

Wehkamp Retail Group heeft afgelopen boekjaar een nettoverlies van ruim 22 miljoen euro geleden. Dat is ruim het dubbele ten opzichte van het jaar ervoor.

De consumentenomzet van het bedrijf achter Wehkamp en Kleertjes.com daalde met 15 procent van 783 naar 663 miljoen euro. Dat is inclusief platformverkopen via derde partijen. Exclusief het wegvallen van de elektronicacategorie door het beëindigen van de samenwerking met BCC, heeft Wehkamp het over een daling van 9 procent tot 620 miljoen euro. De ‘eigen’ omzet (zonder third party) van het e-commercebedrijf daalde met zo’n 6 procent tot 432 miljoen euro.

Op ebitda-niveau is het resultaat van Wehkamp nog wel 20 miljoen euro positief. Toch is ook dat een flinke verslechtering: een jaar eerder bedroeg het brutobedrijfsresultaat nog 46,4 miljoen euro en het jaar daarvoor 59 miljoen.

Wehkamp spreekt zelf van ‘veerkrachtige resultaten’. Omzet en winst bleven boven het niveau van pre-covid, benadrukt de etailer. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!