Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Puma, Lacoste en Marks & Spencer.
Puma
Hiphop viert zijn vijftigste verjaardag. Ter gelegenheid daarvan bracht Puma in samenwerking met entertainmentbureau Roc Nation een paar sneakers uit als onderdeel van de Evolution of the Mixtape-collectie. De schoenen kregen een extraatje.
In de tong van de linkerschoen van de RS-XL sneakers zit namelijk een NFC-chip verstopt. Daarmee krijgen klanten toegang tot niet eerder uitgebrachte muziek en video’s zoals een documentaire over de geschiedenis van hiphop en behind-the-scenes materiaal.
Lacoste
Lacoste opende onlangs een virtuele winkel op de eigen website. Via een digitaal strand lopen bezoekers een krokodil tegen het lijf die zijn bek opent. Het vormt de toegang van de virtuele winkel. Klanten kunnen er de nieuwste zomercollectie met kleding,...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Puma, Lacoste en Marks & Spencer.
Puma
Hiphop viert zijn vijftigste verjaardag. Ter gelegenheid daarvan bracht Puma in samenwerking met entertainmentbureau Roc Nation een paar sneakers uit als onderdeel van de Evolution of the Mixtape-collectie. De schoenen kregen een extraatje.
In de tong van de linkerschoen van de RS-XL sneakers zit namelijk een NFC-chip verstopt. Daarmee krijgen klanten toegang tot niet eerder uitgebrachte muziek en video’s zoals een documentaire over de geschiedenis van hiphop en behind-the-scenes materiaal.
Lacoste
Lacoste opende onlangs een virtuele winkel op de eigen website. Via een digitaal strand lopen bezoekers een krokodil tegen het lijf die zijn bek opent. Het vormt de toegang van de virtuele winkel. Klanten kunnen er de nieuwste zomercollectie met kleding, schoenen en accessoires ontdekken. De winkel telt drie verdiepingen: de begane grond, een pool party en ‘onder water’. De laatste ruimte is alleen toegankelijk voor leden van Lacoste.
Wie op een kledingstuk klikt, wordt meteen naar de webshop gebracht om het artikel daadwerkelijk te kopen. Daarnaast zijn er door de digitale winkel heen krokodillen verstopt. Bezoekers die alle zes krokodillen vinden maken kans op prijzen.
Marks & Spencer
Marks & Spencer heeft sinds kort een samenwerking met SideChef, een platform in de Verenigde Staten dat recepten aanbiedt waarbij je de ingrediënten meteen kunt aanschaffen. Bij 150 recepten zijn nu ook kenmerkende ingrediënten van Marks & Spencer te vinden. De recepten kunnen opgeslagen worden in een persoonlijk kookboek of op een boodschappenlijstje geplaatst worden.
De lancering vond tegelijkertijd plaats met het tv-programma ‘Cooking With The Stars’. Kijkers kunnen de recepten die de beroemde chef-koks en deelnemers koken, ook zelf thuis maken. De functie is beschikbaar op de website van Marks & Spencer en de bijbehorende app.