RetailTech: iPhone als pinapparaat en een digitale rookworstketting

RetailTech: iPhone als pinapparaat en een digitale rookworstketting

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Apple, McDonald’s en HEMA.

 

Apple

Winkeliers kunnen vanaf deze week hun iPhone gebruiken als pinapparaat:Apple heeft zijn ‘Tap to Pay’-dienst uitgerold in Nederland. Daarmee kan een klant betalen door bijvoorbeeld door een pinpas of een creditcard tegen de iPhone van de verkoper te houden. Dit geldt voor alle vormen van contactloos betalen. Adyen en SumUp bieden de dienst als eerste betaalproviders aan zakelijke klanten in Nederland aan. Rituals heeft de nieuwe dienst al geïmplementeerd in de winkels. Tap to Pay bestond al eerder in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Taiwan.

McDonald’s 

Ter ere van het 40-jarige bestaan van de McNugget heeft...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Apple, McDonald’s en HEMA.

 

Apple

Winkeliers kunnen vanaf deze week hun iPhone gebruiken als pinapparaat:Apple heeft zijn ‘Tap to Pay’-dienst uitgerold in Nederland. Daarmee kan een klant betalen door bijvoorbeeld door een pinpas of een creditcard tegen de iPhone van de verkoper te houden. Dit geldt voor alle vormen van contactloos betalen. Adyen en SumUp bieden de dienst als eerste betaalproviders aan zakelijke klanten in Nederland aan. Rituals heeft de nieuwe dienst al geïmplementeerd in de winkels. Tap to Pay bestond al eerder in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Taiwan.

McDonald’s 

Ter ere van het 40-jarige bestaan van de McNugget heeft McDonald’s in de metaverse McNuggets Land geopend. De fastfoodketen richtte een online wereld in met nugget-personages en een decor geïnspireerd op dipsauzen. Er zijn verschillende games te spelen. Daarmee zijn digitale beloningen, maar ook echte beloningen (zoals coupons voor gratis nuggets) te verdienen.


HEMA

Als onderdeel van de nieuwe schoolspullencollectie heeft HEMA een virtuele ‘Slayma summer school’-collectie gelanceerd op platform Roblox. Gebruikers van het platform kunnen daar hun avatar opleuken met typische HEMA-items, waaronder een rookworstketting en een hotdogtas. Het merk wil Gen-Z bereiken door zowel online- als offline ‘slayend’ het nieuwe schooljaar te beginnen. Volgens HEMA zijn zij het eerste Nederlandse merk dat Roblox inzet in een marketingcampagne. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!