Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Jysk, Albert Heijn en KPN.
Jysk
Jysk hangt in alle 102 Nederlandse winkels en 57 winkels in België digitale prijskaarten op. In september en oktober worden alle Nederlandse Jysk-winkels van de prijskaartjes voorzien. Met de prijskaarten kunnen alle prijzen in de winkel met een druk op de knop worden aangepast.
Daar hing overigens ook een stevig prijskaartje aan vast; het bedrijf spreekt van een miljoeneninvestering. Daarnaast worden de medewerkers voorzien van een nieuw snufje: zij krijgen een draadloze headset, waarmee er makkelijker onderling kan worden gecommuniceerd. De headsets worden binnenkort in alle landen waar Jysk actief is geïntroduceerd.
Albert Heijn
Albert Heijn heeft iets nieuws gelanceerd in de Allerhande-app: ‘Mijn Allerhande weekmenu’. Met de tool staan...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Jysk, Albert Heijn en KPN.
Jysk
Jysk hangt in alle 102 Nederlandse winkels en 57 winkels in België digitale prijskaarten op. In september en oktober worden alle Nederlandse Jysk-winkels van de prijskaartjes voorzien. Met de prijskaarten kunnen alle prijzen in de winkel met een druk op de knop worden aangepast.
Daar hing overigens ook een stevig prijskaartje aan vast; het bedrijf spreekt van een miljoeneninvestering. Daarnaast worden de medewerkers voorzien van een nieuw snufje: zij krijgen een draadloze headset, waarmee er makkelijker onderling kan worden gecommuniceerd. De headsets worden binnenkort in alle landen waar Jysk actief is geïntroduceerd.
Albert Heijn
Albert Heijn heeft iets nieuws gelanceerd in de Allerhande-app: ‘Mijn Allerhande weekmenu’. Met de tool staan er iedere vrijdag zeven nieuwe gerechten klaar. Gebruikers kunnen het weekmenu aanpassen op basis van persoonlijke voorkeuren zoals glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch of veganistisch. De nieuwe tool werd gelanceerd ter ere van het veertigjarig bestaan van Allerhande.
KPN
KPN heeft een digitale winkel geopend die hetzelfde eruitziet als de bestaande winkels. Via een scherm of VR-bril kunnen bezoekers de winkel thuis ervaren. Met augmented reality kunnen zij in de winkel rondlopen en de nieuwste telefoontoestellen bekijken. Ook staan er virtuele medewerkers klaar voor advies. Wel anders dan in de echte wereld: de virtuele winkel is 24/7 open.