RetailTech: een virtuele KPN-winkel

RetailTech: een virtuele KPN-winkel

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Jysk, Albert Heijn en KPN. 


Jysk 

Jysk hangt in alle 102 Nederlandse winkels en 57 winkels in België digitale prijskaarten op. In september en oktober worden alle Nederlandse Jysk-winkels van de prijskaartjes voorzien. Met de prijskaarten kunnen alle prijzen in de winkel met een druk op de knop worden aangepast. 

Daar hing overigens ook een stevig prijskaartje aan vast; het bedrijf spreekt van een miljoeneninvestering. Daarnaast worden de medewerkers voorzien van een nieuw snufje: zij krijgen een draadloze headset, waarmee er makkelijker onderling kan worden gecommuniceerd. De headsets worden binnenkort in alle landen waar Jysk actief is geïntroduceerd. 


Albert Heijn

Albert Heijn heeft iets nieuws gelanceerd in de Allerhande-app: ‘Mijn Allerhande weekmenu’. Met de tool staan...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Jysk, Albert Heijn en KPN. 


Jysk 

Jysk hangt in alle 102 Nederlandse winkels en 57 winkels in België digitale prijskaarten op. In september en oktober worden alle Nederlandse Jysk-winkels van de prijskaartjes voorzien. Met de prijskaarten kunnen alle prijzen in de winkel met een druk op de knop worden aangepast. 

Daar hing overigens ook een stevig prijskaartje aan vast; het bedrijf spreekt van een miljoeneninvestering. Daarnaast worden de medewerkers voorzien van een nieuw snufje: zij krijgen een draadloze headset, waarmee er makkelijker onderling kan worden gecommuniceerd. De headsets worden binnenkort in alle landen waar Jysk actief is geïntroduceerd. 


Albert Heijn

Albert Heijn heeft iets nieuws gelanceerd in de Allerhande-app: ‘Mijn Allerhande weekmenu’. Met de tool staan er iedere vrijdag zeven nieuwe gerechten klaar. Gebruikers kunnen het weekmenu aanpassen op basis van persoonlijke voorkeuren zoals glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch of veganistisch. De nieuwe tool werd gelanceerd ter ere van het veertigjarig bestaan van Allerhande. 
 

KPN

KPN heeft een digitale winkel geopend die hetzelfde eruitziet als de bestaande winkels. Via een scherm of VR-bril kunnen bezoekers de winkel thuis ervaren. Met augmented reality kunnen zij in de winkel rondlopen en de nieuwste telefoontoestellen bekijken. Ook staan er virtuele medewerkers klaar voor advies. Wel anders dan in de echte wereld: de virtuele winkel is 24/7 open.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!