Those Vegan Cowboys geeft zichzelf 15 procent slagingskans

Those Vegan Cowboys geeft zichzelf 15 procent slagingskans

Oprichter Jaap Korteweg is er nog allerminst van overtuigd dat zijn concept voor plantaardige kaas een succes wordt. "Maar áls het lukt, verandert het de wereld.”

Those Vegan Cowboys-oprichter Jaap Korteweg is er allerminst van overtuigd dat zijn concept voor plantaardige kaas een succes wordt. “Waarvan ik wel overtuigd ben: áls het lukt, verandert het de wereld”, zegt hij in gesprek met RetailTrends.

Those Vegan Cowboys hoopt in 2026 de markt op te kunnen met een veganistische kaas. Doordat het gelukt is diervrije caseïne te maken zou die niet te onderscheiden moeten zijn van dierlijke kaas. Als de kaas de goedkeuring van de autoriteiten krijgt, wil Korteweg net als met zijn vorige project De Vegetarische Slager over op massaproductie en grootschalig de markt op. Dan moet Korteweg op zoek naar investeerders. “Voor De Vegetarische Slager hadden we 10 miljoen euro nodig voor een eigen fabriek, hier is dat zeker het tienvoudige.”

Those Vegan Cowboys begon in 2020 en Korteweg wist vanaf de start dat het zeker 7 jaar zou duren om de markt op te kunnen. “We zijn nu halverwege en hebben grote stappen gezet.” Bij de start gaf Korteweg zichzelf 1 procent slagingskans, nu is dat 15. “Nog steeds beperkt, maar dat was met De Vegetarische Slager ook zo.” Dat merk werd uiteindelijk verkocht aan Unilever.

Those Vegan Cowboys behoort dit jaar tot de 10 RetailRookies. Lees hier het hele verhaal.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!