Na twee jaar renoveren opende Gucci op 5 september een flagshipstore op New Bond Street, die de locatie op Old Brand Street vervangt. Gucci schaart zich hiermee in het rijtje van andere luxemerken als Balenciaga, Burberry en Celine, die zich ook recentelijk op New Bond Street vestigden.
Met een oppervlakte van 1400 vierkante meter heeft Gucci twee keer zoveel ruimte als in de vorige flagshipstore. Het merk maakt daar gebruik van door de historie van het merk een podium te geven. Fans kunnen er bijvoorbeeld stukken bekijken die bewaard werden in het archief in Florence.
Tekst gaat verder onder het beeld
De winkel moet de sfeer van een Parijse salon uitstralen, die het vakmanschap achter de collectie benadrukt. Een rij van...
Na twee jaar renoveren opende Gucci op 5 september een flagshipstore op New Bond Street, die de locatie op Old Brand Street vervangt. Gucci schaart zich hiermee in het rijtje van andere luxemerken als Balenciaga, Burberry en Celine, die zich ook recentelijk op New Bond Street vestigden.
Met een oppervlakte van 1400 vierkante meter heeft Gucci twee keer zoveel ruimte als in de vorige flagshipstore. Het merk maakt daar gebruik van door de historie van het merk een podium te geven. Fans kunnen er bijvoorbeeld stukken bekijken die bewaard werden in het archief in Florence.
Tekst gaat verder onder het beeld
De winkel moet de sfeer van een Parijse salon uitstralen, die het vakmanschap achter de collectie benadrukt. Een rij van mannequins vormt het middelpunt op de begane grond, terwijl de accessoires zich in glazen en metalen vitrines eromheen staan.
Tekst gaat verder onder het beeld
Het merk werkt daarnaast samen met een curator voor de selectie van kunstwerken die een prominente plek krijgen in het storedesign. De kunstcollectie is van Italiaanse kunstenaars die primaire kleuren, geometrische vormen en textuurelementen toepassen. Van tijd tot tijd worden nieuwe werken toegevoegd, vanuit Gucci’s ambitie om ‘een voortdurend evoluerende, moderne kunstgalerij’ te zijn.
Hiermee houdt het luxemerk overigens ook de historie van de locatie in ere. Het pand heeft een monumentale status en was sinds 1913 een kunstgalerij.
Tekst gaat verder onder het beeld
Overigens heeft Gucci zijn ogen ook op de toekomst gericht. De Londense flagshipstore is de eerste in Europa die over de Gucci Salon beschikt. Deze ruimte is uitsluitend toegankelijk op uitnodiging voor klanten die daar in een privéruimte geholpen worden.
De eerste Gucci Salon opende in april dit jaar in Los Angeles. Elke Gucci Salon heeft een eigen sfeer die is afgestemd op de locatie. ‘De ruimte doorbreekt de conventionele taal en ervaring van een boetiek en stelt een persoonlijk universum voor dat intimiteit en discretie biedt, voor klanten die op afspraak zijn uitgenodigd’, aldus het merk. ‘Het is een ruimte voor creatieve gesprekken, voor verkenning en om in de watten gelegd te worden.’