Het novembernummer van RetailTrends is verschenen. Deze editie draait volledig om What's Next in Retail Tech: alle handvaten om je retailorganisatie futureproof te maken. Zo vertelt Van Liers kersverse ceo Christina van Spaendonck over alle quick-wins van datagedreven werken, geven we een inkijkje hoe Albert Heijn een food- én techbedrijf wordt, lichten we 3 topvrouwen in tech uit, leggen we de relevantie van de metaverse en NFT's uit, geven we je waardevolle tips over hoe je hackers te slim af kunt zijn. Een sneak preview.
Interview Christina van Spaendonck (ceo Van Lier):
'Ooit ontwerpen we met AI een compleet nieuwe schoencollectie'
Het ruim 200 jaar oude schoenenmerk Van Lier wordt onder de kersverse ceo en techfanaat klaargestoomd voor een nieuw tijdperk. De klassieke veterschoen maakt plaats voor witte sneakers en winkels gelden als portaal naar online. "Data kunnen je ergens heen leiden, maar je hebt intuïtie nodig om de blinds in te vullen."
Zij kleuren de toekomst: 3 keer topvrouw in tech
Techtoppers Sinem Tuncer, Anneke Keller en Adriana Hoppenbrouwer vinden dat die man/vrouw-balans in retailtech beter kan. Zo bashen zij hun carrières en maken een verschil in de sector.
'Techies moeten van food houden, en foodies van tech'
Interview met Albert Heijn
Albert Heijn is op weg om te transformeren tot food- en techbedrijf. Een route die niet per se een eindpunt kent, als je het senior vicepresident tech, Gerhard van der Bijl, vraagt. Een precaire balans, want hoe innoveer je, terwijl je de kern van de kruideniersketen bewaart? "We willen geen mechanisch bedrijf worden."
De robot als ceo
Een robot als baas? Klinkt als sciencefiction, maar is misschien dichterbij dan je denkt. Want hoe je het ook ziet (als gamechanger, een hulpmiddel of een gevaar) - AI gaat de rol van retailbestuurders veranderen.
Verder onder andere in de nieuwe editie van het magazine van RetailTrends:
- het belang van de metaverse en NFT's
- Bedafair doet het nét even anders
- zo voorkom je een (nieuwe) cyberaanval
- portret over de enfant terrible van de couture, Jerôme Dreyfuss.
De novembereditie van RetailTrends valt deze week op de mat bij RetailTrends-members en is hier al digitaal te lezen. Ook member worden? Klik hier.
Reacties 0