Schoenenmerk Van Lier ziet kansen buiten Nederland

Schoenenmerk Van Lier ziet kansen buiten Nederland

"Voordat je zelf de stap over de grens waagt, is het waardevol om te zien wat onze producten in het buitenland doen.”

Schoenenmerk Van Lier kijkt via verkooppartners Zalando en Wehkamp naar stappen buiten thuisland Nederland. Duitsland en België zijn logische eerste stappen, zegt ceo Christina van Spaendonck tegen RetailTrends. 

Het schoenenmerk zet op dit moment vol in op e-commerce. Ook bij partners als Wehkamp en Zalando. “Het is via die weg makkelijker om te internationaliseren. Voordat je zelf de stap over de grens waagt, is het waardevol om te zien wat onze producten in het buitenland doen.”

In vergelijking met 2022 is het ruim 200 jaar oude schoenenmerk flink gegroeid, met een dubbele omzet in 1 jaar tijd. Een groot deel van die omzetgroei zit ‘m in online. “Vooral op de eigen kanalen is dat mooi, want daar zit de meeste marge op.” 

Al betekent dit niet dat 1 van de 8 fysieke winkels van Van Lier overbodig wordt. “Als een winkel niet rendeert moet je er afscheid van nemen, maar dat is nu niet het geval. We werken eraan om onze locaties beter te laten aansluiten op onze webshop.” Legio mogelijkheden om die 2 op elkaar te laten aansluiten, zoals met schermen of QR-codes. “We willen het klantenbestand beter integreren in de winkel. Als iemand 15 jaar klant is maar niet wordt herkend aan de kassa, voelt dat onpersoonlijk. Dat kán niet.”

Daar blijft het niet bij: het digital-minded Van Lier zet grote technologische stappen, met AI, chatGPT en data. Veel data. Lees hier het interview met kersverse ceo Christina van Spaendonck.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!