Wear werkt samen met H&M’s tweedehandsplatform 

Wear werkt samen met H&M’s tweedehandsplatform 

De sneakerstartup biedt via Sellpy zo'n 300 paar 'pre-loved' sneakers aan. 

Wear is een samenwerking aangegaan met H&M's platform voor tweedehandskleding, Sellpy. De sneakerstartup biedt via de webshop zo'n 300 paar sneakers aan. 

De Wear-collectie wordt standaard aangeboden op het platform van Sellpy, nadat de bedrijven in 2022 een pilotsamenwerking hebben gedraaid. De resultaten pakten voor de tweedehandsaanbieders goed uit: naar eigen zeggen werden de 'pre-loved' sneakers 120 keer sneller verkocht dan een gemiddeld item op het platform van H&M.

Binnen de samenwerking verzorgt Wear het opknappen en schoonmaken van de sneakers, terwijl Sellpy de schoenen levert. "Dit maakt tweedehands ook een voor de hand liggende keuze voor een grotere groep consumenten", besluit medeoprichter Pim Roggeveen. 

Hoewel Wear ook een eigen webshop heeft, zet het bedrijf in toenemende mate in op het aangaan van partnerships. "We kiezen nu niet voor eigen retail. De manier waarop we nu het hardst kunnen groeien, is door samenwerkingen aan te gaan met retailers", zei Roggeveen eerder tegen RetailTrends

H&M’s duurzaamheidsreis
Sellpy is sinds 2021 live in Nederland. “Sellpy is nu beschikbaar in 24 markten en is marktleider in Zweden. In het afgelopen jaar zijn er 8 miljoen items verkocht. Er is dus een enorme vraag", besluit Linn af Klint Kansmark, head of circular business models bij H&M. De modeketen zet met Sellpy meer in op duurzaamheid.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!