Het Nederlandse huidverzorgingsmerk Naïf krijgt een kapitaalinjectie van 23 miljoen euro. Het geld is mede bedoeld om de stap naar nieuwe markten te maken.
Het geld komt van de Europese investeerder Future Business Partnership (FBP). Met het opgehaalde geld kan het bedrijf, naar eigen zeggen, zijn visie om de verzorgingsindustrie duurzamer en transparanter te maken, verder realiseren. De investering wordt ingezet om duurzaam door te kunnen groeien en om nieuwe markten te financieren.
Naïf begon in 2013 en heeft inmiddels een assortiment van 50 producten en is actief in 10 landen. De omzet is in de afgelopen 4 jaar vertienvoudigd. In 2019 kreeg het merk een kapitaalinjectie van 2 miljoen euro van de investeerders Doen Participaties, VenturesOne en een investeringsgroep uit Den Haag.
Naïf is opgericht door Sjoerd Trompetter en Jochem Hes. Trompetter legde eerder aan RetailTrends uit waarom en hoe dit jonge merk de skincaremarkt van binnenuit wil veranderen.
Reacties 0