Spar zet in op 1001 verkooppunten
Gepubliceerd op 20 november 2023 om 09:01
Supermarktketen Spar heeft als doel om in Nederland 1001 verkooppunten te realiseren. Dat zei head of retail media Rachel Scheffers tijdens het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech.
De 1001 verkooppunten van het merk in Nederland zijn de verschillende takken van het bedrijf bij elkaar opgeteld. Hiertoe behoren de momenteel 455 Spar-supermarktfilialen, maar ook verkooppunten op hogescholen, universiteiten en kantoren. Dat laatste wil de keten vooral doen door smart fridges inzetten. Dat gebeurt in samenwerking met Maas, specialist in koffie- en snackautomaten. Zij hebben al een groot netwerk bij ondernemers en met hun contacten kan Spar verder uitbreiden.
Ook test Spar met onbemande minishops. Thijs Uylenbroek, concept development manager bij Spar, ziet dat in dat segment nog veel groei mogelijk is. "Naast onze bestaande winkels ziet Spar een enorme potentie in onbemande verkooppunten die vallen onder het beheer van een lokale Spar ondernemer. We testen nu met minishops als een verkooppunt die door de ondernemer in een bepaalde frequentie wordt bijgevuld en waar de klant afrekent middels een zelfscan."
Tot de 1001 verkooppunten-strategie horen ook de ‘onderwegformules’. GfK riep Spar 2 weken geleden uit tot beste supermarkt voor consumenten die onderweg zijn.