Een winkel vol rotspartijen en bergstukken die zo uit de Canadese Coast Mountains lijken te zijn neergezet: in de onlangs geopende flagshipstore van Arc'teryx vergeet je even volledig dat je je in het drukke Peking bevindt.
Tekst loopt door onder beeld
De ontwerpers van de winkel hebben zoveel mogelijk elementen van Arc'teryx' roots in het design verweven. Het beige, steengrijs en groene details vertellen het verhaal van de bergen en bossen van Vancouver. Een 'voortdurend dialoog tussen mens en de natuur', meent designbureau Still Young. De designers hebben dode bomen uit het bos bewerkt, ze in glas omhuld en tentoongesteld in de winkel. Deze kolommen gelden als knipoog naar de rol die bomen spelen in de natuur.
Tekst loopt door onder beeld
Een winkel vol rotspartijen en bergstukken die zo uit de Canadese Coast Mountains lijken te zijn neergezet: in de onlangs geopende flagshipstore van Arc'teryx vergeet je even volledig dat je je in het drukke Peking bevindt.
Tekst loopt door onder beeld
De ontwerpers van de winkel hebben zoveel mogelijk elementen van Arc'teryx' roots in het design verweven. Het beige, steengrijs en groene details vertellen het verhaal van de bergen en bossen van Vancouver. Een 'voortdurend dialoog tussen mens en de natuur', meent designbureau Still Young. De designers hebben dode bomen uit het bos bewerkt, ze in glas omhuld en tentoongesteld in de winkel. Deze kolommen gelden als knipoog naar de rol die bomen spelen in de natuur.
Tekst loopt door onder beeld
Het pand waar de winkel zich in bevindt, is gebouwd in een L-vorm, waarvan de gevel is gemaakt van grijze rotsen en glas. In het ontwerp is gebruikgemaakt van diverse thema's binnen de outdoorsport. Zo is een aparte hoek in de winkel gereserveerd voor producten voor bergbeklimmers en boulderaars. Hier zijn dan ook grote rotselementen geplaatst.
Tekst loopt door onder beeld
Het outdoormerk is gevestigd in British Colombia en focust zich op het maken van 'gear' dat bestand is tegen extremere weersomstandigheden. Arc'teryx is te plaatsen in hetzelfde rijtje als Patagonia en The North Face: kleding en accessoires met een minimalistisch design, van circulaire materialen (én met een ietwat hoger prijskaartje). Of, zoals de ontwerpers van het merk zelf zeggen: "Deze stap, die zich richt op de high-end consumentenmarkt, zal leiden tot een heropleving van buitensport."
Tekst loopt door onder beeld
In Nederland zijn onder meer jassen van het outdoormerk te vinden, bij retailpartners als Bever en de Bijenkorf.