RetailTech: Reebok in de metaverse

RetailTech: Reebok in de metaverse

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Reebok, Walmart en The Shirt Dandy.

Reebok

Reebok lanceert binnenkort een eigen ruimte in de metaverse. In de online wereld, die 'Reebok Impact' gaat heten, kunnen klanten op verschillende manieren kennis maken met kleding en schoeisel van het spormerk. Deze digitale schoenervaring is bedoeld om consumenten bewuster te maken van de Reebok-producten en de manier om ermee om te gaan. Het is, aldus Reebok, 'een uitnodiging voor consumenten om in een wereld te stappen waarin hun digitale voetafdruk net zo belangrijk is als hun fysieke.'

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Reebok, Walmart en The Shirt Dandy.

Reebok

Reebok lanceert binnenkort een eigen ruimte in de metaverse. In de online wereld, die 'Reebok Impact' gaat heten, kunnen klanten op verschillende manieren kennis maken met kleding en schoeisel van het spormerk. Deze digitale schoenervaring is bedoeld om consumenten bewuster te maken van de Reebok-producten en de manier om ermee om te gaan. Het is, aldus Reebok, 'een uitnodiging voor consumenten om in een wereld te stappen waarin hun digitale voetafdruk net zo belangrijk is als hun fysieke.'


The Shirt Dandy

De Oostenrijkse startup The Shirt Dandy heeft een tool geïntroduceerd waarmee klanten via een AI-aangedreven 3D-configurator hun overhemden kunnen passen. Met de tooling kunnen klanten realtime zien hoe ze eruit zouden zien met de gekozen modellen en maten. Nadat klanten de stof van hun overhemd hebben bepaald op basis van hun voorkeur voor materiaal en gewicht, kunnen ze verdere keuzes maken. Bijvoorbeeld het bepalen van het type kraag, knopen, sluiting of revers en of het overhemd al dan niet een borstzak moet hebben. Ook de kleur knopen kan worden aangepast. Klanten krijgen daardoor een beter idee van wat ze kopen, aldus de fashionretailer.

Walmart

Bij het grootste deel van de zelfscankassa’s van de Amerikaanse supermarktketen Walmart kan je vanaf nu betalen volgens het 'buy now, pay later'-principe. Walmart heeft dit samen met betalingsnetwerk Affirm opgezet, omdat uit eigen onderzoek blijkt dat 54 procent van de Amerikanen deze optie graag ziet in de retail. Wanneer je klaar bent om af te rekenen bij Walmart, selecteer je Affirm als je betaalmethode. Je voert de informatie over je bezoek in en betaalt de boodschappen later. Bij gebruik van deze service zien klanten de totale kosten van hun aankoop voordat ze akkoord gaan met de voorwaarden en hoeven ze volgens de supermarkt geen late of onverwachte kosten te betalen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!