‘1 miljard euro verdampt bij Blokker’

‘1 miljard euro verdampt bij Blokker’

Bij Blokker is er 1 miljard euro verdampt. Dat zegt Michiel Witteveen, topman van moederbedrijf Mirage Retail Group, tegen het FD. 

De groep nam Blokker in 2019 over, toen de keten nog verlieslatend was. Aan Witteveen de taak om het bedrijf uit de dieprode cijfers te krijgen. 

“Toen ik ermee begon stond er al 2 keer 330 miljoen verlies op de lat, en de 4 jaar daarvoor was er ook al verlies. Toen is er ook nog een keer wat geld meegegeven”, aldus Witteveen. De familie Blokker zou destijds, naar verluidt, een bedrag van 250 miljoen hebben meegegeven. 

Vorig jaar verdwenen de dieprode cijfers. Blokkers operationele resultaten kwamen toen uit op 0. Het bedrijf maakt dus geen verlies meer. Ondanks dat klanten minder geld uitgeven aan spullen, bijvoorbeeld door hoge inflatie, draait de keten volgens Witteveen erg goed. Wekelijks trekt Blokker 1,7 miljoen bezoekers in de fysieke winkels. 

Toch geeft Witteveen toe dat hij weleens spijt heeft gehad dat hij Blokker heeft gekocht. "Dat kan je natuurlijk nooit uitstralen. Ik moet er altijd in blijven geloven", zegt hij tegen de krant

In de etalage
Vorig jaar werd ook bekend dat Mirage speelgoedketen Intertoys in de etalage zet. Uiteindelijk wil Witteveen ook Blokker verkopen, maar de topman zei destijds ook daar ‘geen haast’ mee te hebben. 

Michiel Witteveen stond 4,5 jaar geleden op als redder van de voormalige Blokker Holding-formules. Inmiddels is Big Bazar verkocht en failliet. Ook BCC ging kopje onder en Intertoys staat te koop. Lees hier de retailreis van Mirage door de jaren heen. Geen member? Check hier de opties
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!