Coupang rondt overname Farfetch toch af

Coupang rondt overname Farfetch toch af

Coupang heeft de overname van het luxeplatform Farfetch toch afgerond. De overname stuitte eerder nog op verzet van enkele investeerders.

Het Zuid-Koreaanse bedrijf geeft het bedrijf met de overname een kapitaalinjectie van 500 miljoen dollar. De verkoop werd in de week voor kerst bekend gemaakt, na een wekenlange zoektocht naar een geldschieter om het dreigende faillissement van Farfetch te voorkomen.

De deal is afgerond, ondanks ‘intern verzet’. Een groep investeerders, die zichzelf de 2027 Ad Hoc Group noemt, maakte vorige week kenbaar niet tevreden te zijn over de gemaakte deal. Zij noemden het 'zorgwekkend en onverklaarbaar' dat Farfetch in augustus nog 800 miljoen dollar waard was en 4 maanden later als noodlijdend bedrijf wordt verkocht. De groep zegt ook dat het bedrijf onder Coupang nog minder waard kan worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!