“Retailen is continu de markt in de gaten houden, de markt inademen en de markt proeven.” Deze woorden van Tom Heidman, voormalig ceo van onder meer C1000 en Retail Network, dateren uit 2004. Om precies te zijn sprak hij ze in de allereerste editie van RetailTrends. Maar de quote had net zo goed van een huidige ceo van om het even welk retailbedrijf kunnen zijn. Hoe snel de retailsector en de ontwikkelingen die deze beïnvloeden ook veranderen, de kern blijft hetzelfde.


Voor de speciale editie van RetailTrends die deze week uitkomt, zochten we Heidman, onze allereerste interviewkandidaat, opnieuw op. Speciaal, omdat het de 200e editie van het printmagazine is, die ook nog eens verschijnt in het jaar dat we ons 20-jarig jubileum vieren. Wat is veranderd in die tijd? “De markt volgen is veel complexer dan 20 jaar geleden. Grote veranderingen volgen elkaar sneller op”, is de korte samenvatting van Heidman.


De inhoud van het nieuwe magazine laat zien hoeveel er concreet kan veranderen in 200 edities RetailTrends. Vrijwel niets in dit nummer had ook in de eerste editie kunnen staan. De geïnterviewden...