Samen zijn ze meer dan 400 jaar oud, maar Saks, Levi’s en Martha Stewart doen nog steeds volop mee in het spel om de consument. Ceo’s Michelle Gass, Marc Metrick en Martha Stewart delen de strategie van deze golden oldies. In deel 2: hoe online luxeplatform Saks nieuw terrein verkent.

 

 

'De weg naar de hel is geplaveid met retailers die 1 ding kiezen'
Marc Metrick, ceo Saks

 

 

Het was groot nieuws in 2021. Hudson’s Bay Company – van de mislukte opvolger van V&D, inderdaad – splitste de winkeltak van Saks Fifth Avenue en de webshop. De winkels vallen sindsdien onder de entiteit Saks Fifth Avenue (SFA), terwijl de e-commercedivisie verder gaat als Saks. Als ‘separate, maar gerelateerde zusterbedrijven’ moeten de ondernemingen naar eigen zeggen beter voorsorteren op groei.


Ander bijkomend voordeel: Saks zou met een beursgang geld kunnen ophalen voor de aandeelhouders, net als...