Een technologiebedrijf, vermomd als een marketingbedrijf, vermomd als een pizzabedrijf. Zo omschreef zakenbank J.P. Morgan Domino’s Pizza eens. Niet zo gek, want de pizzaketen innoveert erop los.
Domino’s
De pizzaketen is opgericht in 1960 door de broers Tom en James Monaghan. De eerste winkel opende in de Amerikaanse staat Michigan. In 1989 zette Domino’s Pizza voet aan de grond in Nederland. Ceo Misja Vroom leidt het bedrijf in de Benelux.
1960 oprichting
17.000 winkels wereldwijd
$17.5 mrd mondiale omzet (2022)
374 winkels in NL
20 mio pizza’s in NL per jaar
Trappen maar
Nee, dit is geen vroegtijdige 1 aprilgrap. Domino’s Pizza presenteerde onlangs een prototype van de Domino’s dxb: een bezorgfiets met daarop...
Een technologiebedrijf, vermomd als een marketingbedrijf, vermomd als een pizzabedrijf. Zo omschreef zakenbank J.P. Morgan Domino’s Pizza eens. Niet zo gek, want de pizzaketen innoveert erop los.
Domino’s
De pizzaketen is opgericht in 1960 door de broers Tom en James Monaghan. De eerste winkel opende in de Amerikaanse staat Michigan. In 1989 zette Domino’s Pizza voet aan de grond in Nederland. Ceo Misja Vroom leidt het bedrijf in de Benelux.
Trappen maar
Nee, dit is geen vroegtijdige 1 aprilgrap. Domino’s Pizza presenteerde onlangs een prototype van de Domino’s dxb: een bezorgfiets met daarop een pizza-oven. De elektrische fiets is uitgerust met een oventje op de plek waar normaliter een bezorgbox zit, achter op de fiets dus. De oven houdt de pizza de hele rit op 68 graden, middels een ventilatiesysteem dat vocht en stoom vrijlaat.
Klanten hebben wel trek in tech
Consumenten staan open voor techinnovaties als de bezorgrobot, stelt head of marketing Casper Mooyman. “Op filmpjes is te zien dat mensen opzij gaan voor een robot die ze op de stoep tegenkomen. Ze vinden het interessant en best normaal”, vertelde Mooyman in 2022 op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech. En men vindt het geen probleem dat er aan de voordeur meer actie is vereist. “Klanten zijn het gewend dat ze de deur opendoen en er een doos in hun handen wordt gelegd.” Nu moeten ze een code intoetsen om de pizza uit het apparaat te halen, waarna de robot moet worden teruggestuurd. “Het zijn wat meer stapjes, maar dat vinden mensen juist leuk.”
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community
Slechts€10voor de eerste maand
Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;
✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;
✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;