Posters en stoepborden eruit – slimme schermen erin

Posters en stoepborden eruit – slimme schermen erin

AVEX verrijkt de beleving in je winkel met narrowcasting en digital signage - essentieel voor moderne retailers

Bij veel winkels en ketens zie je nog altijd veel print en posters in etalages en winkels.
Audiovisueel specialist AVEX helpt met Retail Solutions de winkelervaring te transformeren door middel van narrowcasting en digital signage. Deze technologieën zijn essentieel voor moderne retailers, aangezien ze inspelen op consumentengedrag en de winkelbeleving verrijken. 

Met meer dan 75% van de aankopen die in de winkel worden beslist, is effectieve instore communicatie cruciaal. En dat begint met je klant te verleiden om je winkel binnen te stappen…

Speel in op emotie en stimuleer je verkoop
AVEX biedt hiervoor een totaaloplossing: van installatie tot content creatie en van remote monitoring tot displays in alle soorten en maten. De diensten van AVEX omvatten audiovisuele communicatie gericht op specifieke doelgroepen, wat bijdraagt aan het verhogen van de klantbetrokkenheid en het stimuleren van verkoop op cruciale momenten. AVEX ondersteunt hiermee retailers in het creëren van een dynamische en interactieve winkelomgeving, helemaal gericht op de toekomst van de retailbranche.

Voordelen van digitaal
Het inzetten van digital signage heeft flink wat voordelen ten opzichte van posters en print.
We zetten de 4 belangrijkste voordelen voor je op een rij:

  1. Efficiënt door centrale aansturing content
    Inhoud kan centraal worden beheerd en aangepast, wat zorgt voor consistentie en gemak in meerdere winkels. En lokaal ergens op inspelen? Ook makkelijk te doen!
     
  2. Duurzame optie
    Gebruik van energiezuinige schermen elimineert printkosten en vervoersbewegingen, wat natuurlijk milieuvriendelijker is. 
     
  3. Tijdsbesparing voor winkelpersoneel
    Digital signage vereist minder tijd van personeel voor het vervangen van promotiemateriaal vergeleken met fysieke posters. En ze hoeven ook geen stoepborden meer naar buiten te rijden.
     
  4. Snel inspelen op actualiteit
    Met narrowcasting heb je de mogelijkheid om direct te reageren op actuele gebeurtenissen of veranderende weersomstandigheden. 


Meer weten over narrowcasting in de retail; inclusief extra 4 tips van AVEX waarom je digital signage moet inzetten? Check dan deze blog van AVEX

Of direct de praktijk in? Ontdek de projectcase van BENU Apotheken en hoe AVEX in een paar maanden succesvol 345 vestigingen transformeerde van posters naar digitaal.

Reacties 2


F B 21 feb, 11:14

Gaat vooral lekker in de Gemeente Amsterdam die iedere ondernemer in de Kalverstraat verzocht heeft deze te verwijderen.


A.C. Wighman 23 feb, 12:00

WCKB biedt dat al jaren aan, in de coronatijd en daarna ook, en wordt zelfs als non-profit aangeboden aan winkeliers met één winkel.

Daarnaast kunnen vier of vijf winkels gezamenlijk een warenhuis vormen digitaal. Maar zelfs als het non-profit is zijn er maar weinig winkels die dit digitale avontuur aan willen/durven.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!