RetailTech: AI-liedje met persoonlijke noot

RetailTech: AI-liedje met persoonlijke noot

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Milka, Ahold Delhaize en Foodbag.

Milka

Het zal geen toeval zijn. In de week van Valentijnsdag komt chocolademerk Milka met een AI-campagne om gepersonaliseerde tedere songs te verspreiden. De tool van Milka creëert muziekvideo's met gepersonaliseerde liedjes door gebruik te maken van 3 soorten AI. Nu kan iedereen in Nederland een persoonlijke boodschap in enkele seconden transformeren tot een tedere rap. Consumenten kunnen een video maken door een QR-code op de verpakking van de Milka chocoladereep te scannen en eenvoudig korte berichten over hun beoogde ontvanger in te voeren. De bekende Nederlandse rapper Snelle brengt de woorden vervolgens tot leven, met gesynchroniseerde zang en bewegende lippen.

 

...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Milka, Ahold Delhaize en Foodbag.

Milka

Het zal geen toeval zijn. In de week van Valentijnsdag komt chocolademerk Milka met een AI-campagne om gepersonaliseerde tedere songs te verspreiden. De tool van Milka creëert muziekvideo's met gepersonaliseerde liedjes door gebruik te maken van 3 soorten AI. Nu kan iedereen in Nederland een persoonlijke boodschap in enkele seconden transformeren tot een tedere rap. Consumenten kunnen een video maken door een QR-code op de verpakking van de Milka chocoladereep te scannen en eenvoudig korte berichten over hun beoogde ontvanger in te voeren. De bekende Nederlandse rapper Snelle brengt de woorden vervolgens tot leven, met gesynchroniseerde zang en bewegende lippen.

 

Foodbag

De Belgische maaltijdboxverkoper Foodbag lanceert in Antwerpen een proefproject met slimme sloten. De bezorgers van Foodbag krijgen een unieke digitale sleutel waarmee ze eenmalig, voor een bepaalde tijdsduur, de voordeur kunnen openen en zo het pakketje veilig binnen kunnen zetten. Het grote voordeel hiervan is dat Belgische klanten niet meer thuis hoeven te zijn als hun pakketje wordt gebracht. Naast dat het een voordeel voor de klant oplevert, is het voor de bezorging ook beter, zo meldt het bedrijf: bestelwagens kunnen op rustigere momenten bezorgen waardoor de uitstoot in de zogenoemde last mile verminderd wordt.

Ahold Delhaize

In de loop van 2024 zullen 5 Europese merken van Ahold Delhaize een uniforme app krijgen. De app moet zorgen voor een betere winkelervaring voor klanten bij Albert in Tsjechië, Delhaize in België en Luxemburg; Maxi in Servië; Mega Image in Roemenië; en Alfa Beta in Griekenland. De primeur is voor Albert, die de app vanaf deze week uitrolt. Klanten moeten met het gebruik van de app een beter gevoel krijgen over het winkelproces. Verbeterde functionaliteiten in de app zijn onder andere geoptimaliseerde promoties, productlijsten en afrekentrajecten die zijn ontworpen om meer gemak en waarde te bieden.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!