Luxemerk Loewe heeft een boutique geopend in het zonnige Californië. Loewe is met zijn tassen, schoenen en kleding neergestreken op de begane grond van Westfield Valley Fair.
Met bijna 200 winkels is dat het grootste luxewinkelcentrum van Noord-Californië. Het is de eerste winkel voor het merk in de regio van San Jose.
De boutique is zowel van buiten als van binnen voorzien van kleurrijke, glanzende tegels. Op de vloer liggen handgemaakte wollen tapijten uit de thuismarkt van het Spaanse merk. Net als de andere Loewe-winkels heeft deze locatie een Nederlands tintje. Wie even wil uitrusten van het shoppen kan neerploffen in een van de Utrecht-stoelen van de ontwerper Gerrit Rietveld.
Luxemerk Loewe heeft een boutique geopend in het zonnige Californië. Loewe is met zijn tassen, schoenen en kleding neergestreken op de begane grond van Westfield Valley Fair.
Met bijna 200 winkels is dat het grootste luxewinkelcentrum van Noord-Californië. Het is de eerste winkel voor het merk in de regio van San Jose.
De boutique is zowel van buiten als van binnen voorzien van kleurrijke, glanzende tegels. Op de vloer liggen handgemaakte wollen tapijten uit de thuismarkt van het Spaanse merk. Net als de andere Loewe-winkels heeft deze locatie een Nederlands tintje. Wie even wil uitrusten van het shoppen kan neerploffen in een van de Utrecht-stoelen van de ontwerper Gerrit Rietveld.
Loewe kent een lange historie. Het merk werd in 1846 opgericht in Madrid als een collectief van leerbewerkers en is al bijna 30 jaar onderdeel van luxeconglomeraat LVMH. Sinds 2013 zet creatief directeur Jonathan Anderson de toon van het merk. Onder leiding van de dertiger ging het modehuis een verjongingstrategie in. En met succes: in 2023 was Loewe een van de populairste modemerken ter wereld. Dat was onder meer te danken aan de populaire celebrity Kylie Jenner, die regelmatig werd gespot in een tanktop van het merk.