Kadir’s passeert omzetgrens van 1 miljoen
Gepubliceerd op 22 februari 2024 om 13:40
Halalmerk Kadir’s heeft in 2023 zijn omzet zien stijgen tot 1,6 miljoen euro. Het jaar ervoor was dat nog 'slechts' 900.000 euro.
De grote omzetstijging had onder meer te maken met een stijgende afzet van 50 procent naar 1,5 miljoen producten. Voor dit jaar streeft het bedrijf dat halal snacks maakt naar een afzet van ruim 2 miljoen stuks. Ook is het merk in steeds meer schappen van grote supermarktketens in Nederland te vinden. Waar dit er in 2022 nog 600 waren, stond de teller eind vorig jaar op bijna 1.100. Binnen nu en 5 jaar streeft het merk naar 5.000 verkooppunten.
Kadir’s wil halal eten mainstream maken. Volgens oprichter Kadir Ahmed is de potentie ‘enorm’: “In Nederland, maar ook internationaal zie je dat halal enorm in opkomst is.”
Sharefunding en expansieplannen
Een eigen bakkerij moet het merk verder laten groeien. Daarvoor is er een sharefundingsactie opgezet. “Er is 1 miljoen euro nodig, maar met 6,5 ton kunnen we in ieder geval beginnen. De teller staat nu op ruim 3 ton”, vertelde Ahmed onlangs in het nieuwste RetailTrends-magazine.
Als de eigen bakkerij staat, wil Kadir’s de oversteek maken naar het Verenigd Koninkrijk. “Als we daar slagen, kunnen we overal slagen. We willen een wereldmerk worden, de Nestlé van halalfood. Daarvoor moet je in meerdere landen actief zijn.”
Kadir’s begon in 2019 met de verkoop van halal worstenbroodjes. Inmiddels is het assortiment uitgebreid met verschillende snacks zoals frikandellenbroodjes, pizza en bapao’s.
Als halaletende Brabander kon Kadir Ahmed zelf nooit genieten van de provinciale delicatesse. Het bracht hem op een idee: halalworstenbrood voor iedereen. Lees in de nieuwste editie van RetailTrends meer over zijn ambities.