Halalmerk Kadir’s heeft zijn sharefundingsactie na ruim een jaar afgerond. Het snackmerk haalde 800.000 euro op bij particulieren en bedrijven.
Met het groeigeld kan het merk zijn eigen bakkerij openen in het Brabantse Deurne. Na een proefperiode moeten hier vanaf eind januari onder andere halal worstenbroodjes en bapao’s geproduceerd worden voor Nederlandse supermarkten.
Kadir’s levert aan onder meer Albert Heijn en Jumbo. De afzet van het halalmerk lag in 2024 op ruim 1,7 miljoen snacks. “Door zelf te produceren houden we grip op de kwaliteit van de producten”, zegt oprichter Kadir Ahmed. “Daarnaast houden we prijs in eigen hand, zijn we in staat om nieuwe snacks te ontwikkelen en kunnen we leveringszekerheid garanderen.”
Ahmed richtte Kadir’s in 2019 op. Na 3 jaar maakte het bedrijf voor het eerst winst. Als de eigen bakkerij draait, wil Ahmed starten in het Verenigd Koninkrijk, vertelde hij eerder aan RetailTrends. “Het is niet het makkelijkste land om te beginnen, maar het VK is het mekka van food. Als we daar slagen, kunnen we overal slagen.”
Halalmerk Kadir’s haalt 8 ton op
Gepubliceerd op 13 januari 2025 om 15:57
Reacties 0