The Flower Farm ziet omzet flink stijgen

The Flower Farm ziet omzet flink stijgen

Het bedrijf, gespecialiseerd in palmolievrije producten, boekte 20 procent meer omzet.

The Flower Farm heeft 20 procent meer omzet geboekt in 2023 dan in het jaar ervoor. Daarmee komt de omzet van afgelopen boekjaar uit op 14,5 miljoen euro.

De verkoop van palmolievrije producten steeg met 27 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf verkocht in totaal 10,7 miljoen producten in 2023. Het bedrijf meldt dat het  sinds de start 27 miljoen palmolievrije producten heeft verkocht. Het merendeel daarvan waren kuipjes margarine (21 miljoen).

The Flower Farm kende de afgelopen tijd een flinke uitbreiding in het assortiment. Zo verkoopt het bedrijf sinds oktober 2 soorten pindakaas, chocoladepasta en duopasta. Ook werd er in 800 fililalen van Albert Heijn een nieuwe hazelnootpasta geïntroduceerd. Sinds januari wordt er in bijna 700 Jumbo-filialen palmolievrije margarine voor kinderen verkocht. Dit wordt later uitgerold naar andere supermarkten.

The Flower Farm is in 2019 opgericht door Marcel van Wing en wil ontbossing van het regenwoud door de aanleg van palmolieplantages tegengaan. RetailTrends sprak een half jaar geleden met de oprichter over hoe The Flower Farm het regenwoud wil sparen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!