'Bruidsschat familie Blokker veel hoger dan gedacht'

'Bruidsschat familie Blokker veel hoger dan gedacht'

Mirage Retail Group, de huidige eigenaar van Blokker, kreeg in totaal 600 miljoen euro van de oprichtersfamilie mee ten tijde van de overname. Dat meldt RTL Z na eigen onderzoek.

Tot dusverre werd aangenomen dat deze zogenoemde ‘bruidsschat’ 250 miljoen euro bedroeg. De 600 miljoen euro betreft een kwijtschelding van een kleine 400 miljoen euro aan schulden, die voor de overname waren ontstaan. Daarnaast werd er tussen 2019 en 2021 voor zo’n 220 miljoen euro aan kapitaalinjecties gestort.

Ondanks het bedrag van 600 miljoen is het de nieuwe eigenaren nog niet gelukt om het bedrijf helemaal gezond te maken. In de laatst bekende cijfers draaide de huishoudketen een verlies van 2 miljoen euro. Blokker zelf wilde in de persoon van de nieuwe ceo Ynse Stapert geen toelichting geven op het onderzoek. Ook de familie Blokker bleek onbereikbaar.

De omzet van Blokker is momenteel 342 miljoen euro en dat moet de komende 2 jaar naar 410 miljoen euro worden getild. Daarmee zou het bedrijf naar eigen zeggen ook uit de rode cijfers komen. Mirage Retail Group heeft Blokker sinds vorige maand te koop staan. Het bedrijf is op zoek naar kapitaal en hoopt dat met de verkoop van Blokker te verkrijgen.

Reacties 4


Ton Breek 8 mrt, 10:56

Als Jaap dit zou weten stond hij op uit zijn graf

Ongelofelijk hoe in een generatie in principe een mooi bedrijf naar de ….. is geholpen


C Donkelaar 18 mrt, 11:49

Ze zijn niet met de tijd meegegaan, de consument is anders gaan kopen


John Andrew Kluss 18 mrt, 21:33

Jammer, dat het zo gelopen is.
Alles staat nu toch nog open?


Dave Janssen 19 mrt, 13:16

De bijzondere Jaap Blokker zei indertijd dat hij wilde dat de naam Blokker bleef bestaan in de straat maar men vergat de komende ontwikkeling.
Het denken was “altijd dichtbij”.
Maar niet digitaal. En dan komt Action ook nog … tja, jammer. Wel respect voor de familie die sterk achter continuïteit vooral ook voor personeel dacht.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!