Albert Heijn en Delhaize gaan meer eigen merken samen inkopen. De supermarkten van Ahold Delhaize kunnen zo lagere prijzen bedingen bij fabrikanten, zo meldt de Belgische krant De Tijd.
Al sinds de fusie in 2015 kopen de Nederlandse en Belgische formule samen producten in voor hun huismerken. Dat aantal ligt nu rond de 700 en wordt opgehoogd naar 900 producten. De samenwerking wordt volgens Delhaize voornamelijk geïntensiveerd op chocolade, koffie en wijn.
Door samen in te kopen kunnen de 2 supermarkten lagere prijzen afdingen bij leveranciers. Door de kosten te reduceren, worden de winstmarges groter. Wel zegt Ahold Delhaize dat het een deel van deze marge doorrekent naar de klant. "We richten ons op producten die beschikbaar zijn tegen instapprijzen, zoals de 'Prijsfavorieten' van Albert Heijn en de ‘Kleine Leeuwtjes’ van Delhaize," zo legt een Ahold Delhaize-woordvoerster uit aan De Tijd.
Jeroen Fontein 8 mrt, 15:48