Duitse Aldi heeft het moeilijk

De Duitse discountformule Aldi heeft in eigen land op verschillende fronten erg moeilijk. Zo ziet het zijn omzet stagneren, de opbrengsten dalen, en heeft het te maken met erg stevig concurrentie. Volgens ManagerMagazin heeft Aldi in Duitsland de grenzen van zijn groei bereikt. De grootste concurrent, Lidl, blijft echter doorgroeien. En Plus, Penny en Netto openen ook nog eens de aanval met een nieuwe formule.

Genoeg reden voor de familie Albrecht, die achter de Aldi-organisatie zitten, om hun strategie te wijzigen, aldus insiders. Aldi zou zich voortaan meer op het buitenland en nieuwe handelskanalen willen richten. Er wordt zelfs gesproken van een eventueel afscheid van hard discount.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!